تا شهر یادها

Posted by jahanshah on ۱۰م آبان ۱۳۸۹ in تازه ها و اخبار

جهانشاه برومند با ۱۱ نوار پخش شده در کشور در بین علاقمندان موسیقی اصیل ایرانی نامی آشناست. برومند به دور از هیاهوی بازار به کار خود مشغول است و معمولاً وقتی اثری از او به بازار می رسد با استقبال دوستداران موسیقی مواجه می شود.

برومند درباره موسیقی پاپ می گوید: «در زمان‌های خاص موسیقی پاپ را دوست دارم، اما نه به طور دایم. یکی از دلایل آن این است که چون در زمینه موسیقی ایرانی کار کرده ام، بیشتر وقتم صرف خلق آهنگ یا نواختن می شود، تشکیل شود دوست ندارم. موسیقی‌ای را که فقط از تکرار ساده و بی محتوا تشکیل شود نمی پسندم. اما با مخالفت بی دلیل با موسیقی پاپ هم چندان میانه ای ندارم. چون بسیاری از آهنگ های مثلاً پاپ که در گذشته ساخته می شد محتوای دلنشینی در شعر و آهنگ داشت که من هم در بعضی از نوارهایم آنها را اجرا کرده ام.»

نشر موسیقی باربد آلبوم جدید دکتر برومند به نام «تا شهر یادها» منتشر کرده است. در این اثر علاوه بر برومند که ویولن می زند، همایون همدانیان با ساز سنتور و سعید رودباری با تنبک همکاری دارند. در این آلبوم اجرای بی کلام تعدادی از آهنگ‌های جاودانی تاریخ موسیقی ایران مانند سلطان قلب‌ها اثر انوشیروان روحانی (توسط عارف در فیلمی به همین نام با شرکت فردین اجراشد)، فردا تو میایی از جهانبخش پازوکی، بردی از یادم آهنگ ابدی دلکش اثر مرحوم مصطفی گرگین زاده و حتی یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های تاریخ پاپ ایران «چرا نمی رقصی» که توسط ویگن خوانده شده بود، با صدای زیبای ویولن برومند اجرا می‌شود.

Comments are closed.